Избранное На главнуюНа главную

ЧЕРКАССЫ :: СОБЫТИЯ :: НОВОСТИ

«Слизька» тема: черкаський підприємець розповів, чому цієї зими так погано прибирали сніг з доріг і тротуарів



Якщо запитати середньостатистичного мешканця Черкас, чим йому запам’яталась ця зима, то, скоріше за все, він відзначить жахливий стан міських дорог і тротуарів.

Найгірше, що це призвело не лише до низки транспортних колапсів і купи незручностей, але й до зростання автомобільних аварій і травм,- повідомляє provce.ck.ua

На думку городян, міська влада та комунальні служби показали свою повну ділову неспроможність, злочинну безвідповідальність та нехлюйське відношення до людей. Зараз, напевно, саме час провести «роботу над помилками»: чому це сталося, хто винен і що робити? На ці питання ми попросили відповісти відомого черкаського підприємця Андрія Бортника.

- Ваше підприємство (ЧСУ-525) багато років займалося зимовим утриманням вулиць, і до вас ніколи не було серйозних претензій. Минулого року ви також виграли тендер на зимове утримання доріг, але раптом опинилися не при справах. Що сталося?

- Так, ми виграли той тендер, але, як бачите, не виконуємо жодного виду робіт із зимового утримання вулиць. Тому що депутати міськради - замість того, щоб фінансувати наше підприємство, вирішили виділяти кошти на утримання комунального підприємства ЧЕЛУАШ, яке абсолютно не справляється з покладеними на нього обов'язками.

Почалося все з пропозиції Радуцького, який запропонував за певний відсоток коштів та частку в статутному капіталі мого підприємства сприяти нашій діяльності. Я, звісно, відмовився, та заявив про це в пресі. Радуцький написав заяву в прокуратуру, про нібито неправдиве повідомлення про злочин.

Проте в прокуратурі справою зацікавились та відкрили справу проти самого позивача за статтею «вимагання хабара». Під час попереднього спілкування в прокуратурі я заявив, що готовий разом з Радуцьким пройти детектор брехні, щоб підтвердити свої слова. Чекаємо на розслідування цієї справи.

Тож коли побачили, що з нами «каші не звариш», вирішили нас взагалі не фінансувати. А щоб зберегти «хорошу міну при поганій грі», оформили справу так, нібито вони збираються «відроджувати» КП ЧЕЛУАШ. Виділили на це з міської казни понад 20 млн. гривень. З них (якщо почитати останній пост керівника ЧЕЛУАШ Олексія Мельника) за призначенням використано всього 5 мільйонів. Все інше просто розікрали. І міський голова Анатолій Бондаренко навіть при всьому бажанні не може змінити цю ситуацію, тому що у нього немає більшості в міськраді.

Тобто, в чому різниця приватного підрядника і комунального підприємства? Нам місто платить за чисту дорогу, за результат. Комунальному підприємству платять гроші на його утримання. Вони отримують гроші в будь-якому випадку, незалежно від результату.

Тому їм потрібно зображати бурхливу діяльність (замість того, щоб працювати на максимальний результат), при цьому паливо, пісок, сіль - розкрадаються, це тягнеться з місяця в місяць, результату немає, «але ж ми стараємось».

- Ви звинувачуєте КП ЧЕЛУАШ в неефективному витрачанні коштів. Чи можете Ви це підтвердити якимись фактами?

- Про це можна говорити довго, всі факти підкріплені документами, наведу лише два показових приклади. Ось, скажімо, ми виклали у Фейсбук акти прийому виконаних робіт за січень-2018, де робота грейдерів (які ЧЕЛУАШ брав на стороні) обійшлася міській казні в 198 тисяч гривень. За нашими розцінками для міста те ж саме коштувало б 6 тисяч 400 гривень. Тобто, в 30 разів дешевше, а саму цю роботу можна було виконати менше ніж за добу.

Інший приклад: напевно багато хто пам'ятає як соцмережу буквально «підірвало» відео, де екскаватори ЧЕЛУАШ ковшами копають сніг з асфальту. Навіть не треба бути фахівцем, щоб зрозуміти: продуктивність таких дій прямує до нуля, це просто імітація діяльності. У мене є документи, де зазначено: за цю марну працю місто (тобто - усі платники податків Черкас) заплатило 100 тисяч гривень.

Найгірше те, що ЧЕЛУАШ - в тому вигляді, в якому він існує - навіть при всьому бажанні його керівництва не може якісно виконувати роботи з зимового утримання доріг. Їм для цього не вистачає ні спеціальної техніки, ні кадрів, ні елементарних знань.

- Якщо можна, з цього місця детальніше...

- Почну з техніки і обладнання. Ми дуже ретельно вивчали технології зимового утримання доріг - я відвідав з цією метою 15 країн. І своє обладнання ми збирали з усієї Європи - найкраще, що там є. Наприклад, солерозкидувачі ми використовуємо шведські, ємності для зберігання соляного розчину ми привезли з Нідерландів - вони не руйнуються під дією солі. І якщо кращі західні установки для виробництва соляного розчину виробляють 3 куба на годину і коштують 40 тисяч доларів, то ми зробили власну, яка виготовляє 20 кубів і коштує в рази дешевше.

Таких технологій у КП ЧЕЛУАШ і близько немає.

Велике значення має і кадрове забезпечення. От дивіться: у нас 10 тракторів, у ЧЕЛУАШ - 8. При ефективному використанні техніки вони повинні були спрацювати лише трохи гірше, ніж ми.

Але у них один водій на машину. Він відпрацював ніч, і наступну добу спить, а при зимовому утриманні доріг зволікання неприпустимо - відразу після початку снігопаду техніка повинна виїхати на дороги протягом півгодини.

Однак цього не відбувається, дорога вкачується, утоптується - і потім можна півмісяця імітувати бурхливу діяльність, але без будь-якого видимого ефекту.

На кожну одиницю техніки за стандартами має бути три водія - підприємство повинно бути готовим до цілодобової роботи в період снігопадів - і тоді ми матимемо чисті дороги.

Якщо, наприклад, подивитися на перші два снігопади, які викликали стільки проблем, то там взагалі не мало б бути ніяких питань. Тому що після снігопаду було дві доби з плюсовою температурою або 0 градусів. При таких температурах можна було вичистити дороги до асфальту за 4 години. Вони цього не зробили, отримали накат, по провулках взагалі не проїхати - «маємо, що маємо».

Навіть не європейський, а український стандарт передбачає, що техніка для розчищення доріг повинна йти ланцюгом і перекривати відвалами повністю всю смугу руху в одну сторону. Ми ж усі бачимо, коли їде один трактор, то ефективність - мізерна, знову ж таки - гроші на вітер.

Також в нашому тендері було закладено утримання тротуарів. Спеціально для цієї роботи ми в минулому році купили трактори з розкидувачами піску, зробили установки для обробки тротуарів реагентами, і всі тротуари в місті - це близько 50 км, ми готові були обробити, почистити від снігу та посипати піском. Місту б це обійшлося в 20 тисяч гривень сумарно. Разом з тим ви бачили, що творилося на тротуарах. Хоча, це нескладно зробити, коли маєш спеціальну техніку, обладнання та достатньо кадрів. Плюс, технології рідких реагентів, які ми використовуємо, - це найкраще, що є в Європі. Коротше кажучи, навіть та техніка, яка є у ЧЕЛУАШ - використовується вкрай неефективно, а кошти, які виділяються їм на роботи - просто розкрадаються.

- Можливо, ціна ваших послуг здалася міській владі завеликою?

- Тендер був укладений на 56 млн гривень. У цю суму входить цілодобова робота з утримання доріг протягом року, і ще ряд послуг. Якщо порівняти з іншими містами, подібними за розмірами до Черкас, то Вінниця на такі ж обсяги робіт витрачає вдвічі більше. Ми брали участь у тендері в Рівному - там місто на ці послуги виділяє 62 млн гривень. Всі наші розцінки абсолютно прозорі, ми їх виклали в Фейсбуці, з повним аналізом – там немає жодної корупційної складової. Там немає відкатів, немає завищених в 30 раз цін, однак пан Радуцький і Ко хочуть створити у простих громадян таке враження, що 56 мільйонів – це надто велика сума, яка йде незрозуміло куди.

- Відомо, що після останніх снігопадів Ви за власною ініціативою і за свій кошт почистили вулиці 30 років Перемоги, Смілянську... Що Ви хотіли цим довести?

- Було багато скарг від мешканців міста, і ми просто вирішили допомогти людям. Це був типовий приклад роботи ЧЕЛУАШ: техніка проїхала, і зупинки громадського транспорту виявилися відокремлені від проїжджої частини кучугурами снігу. Люди буквально ноги ламали, перелазячи через ці кучугури до автобусів і тролейбусів, а дехто взагалі падав під колеса.

Ми пустили свій грейдер і трактор, витратили всього 2 години, і розчистили «кишені» зупинок. До речі, якби місто замовило цю роботу у нас, то це б коштувало смішні 200 гривень. Ми це зробили ще й для того, щоб показати: це не складно, потрібно просто нормально ставитися до людей і вміти працювати.

Спілкувався Олександр Полуянов.



ГОРОСКОП:
Loading...
РЕКОМЕНДУЕМ САЙТ:


...