Що робити, якщо у помешканні перепади напруги пояснили фахівці “Черкасиобленерго”
З поширенням різноманітних приладів все частіше постає питання про якість напруги. Але кожен має розуміти, що у багатоквартирному будинку десятки сімей вмикають і вимикають сотні приладів з потужністю до 2 кВт і більше.
Параметри якості електричної енергії в точках приєднання споживачів у нормальних умовах експлуатації мають відповідати параметрам, визначеним у ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення».
Стандартна номінальна напруга Uп для мереж низької напруги загального призначення має значення 220 В. Зміна напруги не повинна перевищувати ±10% від величини номінальної напруги (198 В до 242 В). Роз’яснюють у ПАТ «Черкасиобленерго».
Іноді Ви можете помічати наступне:
– занадто часто перегоряють лампочки; – лампи розжарювання або галогенові світять яскравіше, ніж зазвичай; – періодична зміна інтенсивності світлового потоку освітлення; – побутова техніка працює незвично. Гуде компресор холодильника, з перебоями працює пральна машина і т. ін.; – раптові відключення і перезавантаження комп’ютера; – електроніка в будинку працює зі збоями.
Рекомендовані дії, якщо ви зафіксували у себе якийсь із вищеперерахованих факторів:
1. Звернутися до професійного електрика, щоб перевірити електромережу у квартирі (будинку). 2. Звернутися до балансоутримувача чи управителя вашого будинку для перевірки електромережі в багатоквартирному будинку і заміру напруги на вводі у будинок.
Якщо проблема у межах будинку, це питання має вирішувати відповідальний за внутрішньобудинкову мережу:
• балансоутримувач чи управитель вашого будинку (ОСББ, управлінська компанія, тощо); • власник житла – у приватному будинку («особняку»).
Часто трапляються випадки, коли мешканці підозрюючи завищену чи занижену напругу одразу викликають працівників ПАТ «Черкасиобленерго», без перевірки стану власної електропроводки чи електропроводки будинку.
А заміри показують, що проблема власне у внутрішньобудинкових електромережах. У такому випадку працівники Товариства недоцільно витрачають пальне та робочий час, який могли б використати для проведення планових ремонтних робіт для забезпечення надійного та безперебійного електропостачання споживачам.
Основними причинами неякісної напруги є:
– несанкціоноване збільшення потужності електроприймачів понад договірну величину без заміни як внутрішньобудинкових мереж, так і мереж, що підведені до будинку; – нерівномірний розподіл навантаження на усі три фази у внутрішньобудинковій мережі, дуже часто квартири у будинку підключено до однієї фази, а інші дві є недовантажені; – одночасне включення або виключення великої кількості електрообладнання, особливо в холодну пору та в міжсезонні періоди, коли центральне опалення ще не ввімкнене; – помилки при самовільному підключенні до електрощитка господарями квартири.
Також ПАТ «Черкасиобленерго» закликає споживачів дотримуватися деяких рекомендацій, а саме:
1. Довіряти монтаж і ремонт електропроводки виключно фахівцям. 2. Не вмикати одночасно електроприймачі з сумарною потужністю, що перевищує договірну величину (для збільшення договірної потужності необхідно звернутися за технічними умовами, як це зробити читайте на сайті ПАТ «Черкасиобленерго» у розділі «Приєднання»). 3. Рівномірно розподілити навантаження на усі три фази у внутрішньобудинковій мережі.
Якщо після звернення до електрика та балансоутримувача Ваше питання все ж таки не вирішено, тоді звертайтеся до кол-центру ПАТ «Черкасиобленерго» за багатоканальними номерами (0472) 33-87-87, (093) 170-40-57, (050) 434-87-87, (067) 690-48-48.